Vliv kulturní společnosti na pracovní výkon

 V dnešním světě se často více než na kulturu, tradice a osobnost klade důraz na výkon. Je jedno, co jste zač, hlavně, abyste vydělali peníze, podali ty nejlepší výkony a jednoduše byli dokonalí. Když se nad tím zamýšlím, vede mě to k uvažování nad tím, jestli některé kulturní společnosti nemají v obchodě výhodu.
Obchodní společnost
 Všichni asi známe obrázek oné klasické vesnické večerky – obchůdek o velikosti obýváku s přecpanými regály a za pultem stojícím, usmívajícím se Vietnamcem. Ale uvažovali jste někdy nad tím, jak často vlastně mají otevřeno? Není to tak všude, ale většina z nich má otevřeno alespoň dvanáct hodin a to včetně víkendů a svátků. A napadlo Vás někdy proč? V jejich kultuře je silně zakořeněná pracovitost – pracovat dlouho, usilovně a přesčas je v jejich domovině běžné. Platí to třeba i o Japoncích. Ti se často celý týden neukáží doma a přespí v kanceláři, nebo v jejich ikonických kapslových hotelích, protože je na ně vyvíjen takový tlak na výkon, že pracují do noci a pak jsou příliš unavení, než aby jeli domů.
 Italové zase pracují velice klidně. Ne snad proto, že by byli líní, ale zkrátka se nebojí nechat věci plynout. Nemusí to být vždycky na škodu. Jak řekl fotograf Pavel Kopp: „Lidé tam (v Itálii) jsou nesmírně uvolnění, to nám chybí. My jsme usilovní, snažíme se měnit věci k obrazu svému. Měli bychom nechat věci plynout.“
Kulturní společnost
 Výchova a geny na nás mají velký vliv. Ale spát v kanceláři, abychom splnili očekávání, rozhodně není dobré.
 Asi záleží i na povaze jednotlivce a jeho motivaci. Když budete workoholik, který ale není v práci šťastný, velice brzy vyhoříte. Pokud budete mít svou práci rádi, můžete ji s úsměvem dělat až do důchodu. S tím souvisí již zmíněná motivace, tedy to, proč danou práci děláme. Když nám pocit štěstí přináší pohled na děti, práce vychovatelky ve školce Vás pravděpodobně bude bavit. Jestliže jde někdo do práce, jen aby zaplatil účty, bude nešťastný a nebude mít takovou snahu uspět.
 Nakonec ale možná nezáleží ani na jednom aspektu. Já šla na pohovor s tím, že to zkusím. A během pohovoru mě namotivovali natolik, že tu práci dělám s nadšením. Někdy se prostě vyplatí něco jen zkusit a nedbat na škatulkování.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup