Nejprve se jen tak letem světem musíme podívat na to, co to vlastně to DPF je. Protože ne každý to ví a ne každý to v autě má. Tak tedy jde o ekologii a v podstatě je to filtr. Zkratka je to anglická a znamená Diesel Particulate Filter. Ve velké většině případů jde o keramickou vložku s kanálky, kde se saze z nafty zachytí a tím pádem nejdou do ovzduší. Planeta bude tímto způsobem zachráněna. Pardon, ale tenhle vtípek jsem si odpustit nemohla. Nuže, tento filtr je součástí automobilů a jejich výfukových systémů. Nově už i u benzínových motorů.
Tento systém je velmi pečlivě sledován počítačem, který ovšem není bezchybný a občas hází na monitor naprosto nesmyslné hlášky. Proto rozčiluje spoustu řidičů a ti s většinou nevědí rady. Vymontovat filtr sice není žádná raketová věda, jenže počítač to ihned pozná a dojezdili jste. Palubní mozek nedovolí ani nastartovat, natož někam jet. Takže co s tím? Bohužel je nutno provést vypnutí DPF. Tuhle operaci sami nezvládnete. Vyjmout filtr dokáže sice i mimino, ale pak je třeba umět ošidit počítač. A tady už musí nastoupit těžký kalibr, borec, který ovládá softwarové věcičky a všechno kolem nich.
Pokud se v této souvislosti setkáte někde s výrazem úpravy motorových map, jste na správném místě. To znamená, že jste skutečně mezi odborníky na slovo vzatými. Těch se držte. Tato menší operace zcela vyřadí nevhodné hlášky, protože de fakto už filtr neexistuje a počítač to samozřejmě netuší, protože jeho software už technik upravil. Takže se zdá být vše v pořádku a majitel se může opět vydat na cesty do terénu. Vůz mu bude opět sloužit bez potíží a problémů, takže jistě bude spokojenost vládnout na líci majitele automobilu. Pokud máte a řešíte podobný problém, tak klikněte na odkaz v článku, a to vás převede na nové webové stránky, kde se dole můžete k úpravě softwaru objednat.